asroon’s blog

فروشگاه اینترنتی آهن آلات اسرون دارای تیمی کامل در حوزه تجلیل اقتصادی بازار آهن و محصولات در این حوزه می باشد. در سایت مذکور آنواع ورق های روغنی ، ورق های گالوانیزه، ورث های استنسل استیل، ورق های رنگی ، ورق های آلیاژی وصنعتی، انواع پروفیل، قیمت نبشی ، ور

راه حل هایی برای تقویت پل های بتنی و دیوارهای سد


پل ها و دیوارها اغلب از بتن مسلح ساخته می شوند، ماده ای که مقاومت کششی کم بتن با مقاومت کششی بالای قیمت میلگرد فایکو ساری جبران می شود.

میلگرد فولادی معمولاً در داخل بتن استفاده می شود، با این وجود برخی از خصوصیات فولاد مانند رسانایی الکتریکی، مغناطیس، رسانایی گرمایی و از همه مهمتر مقاومت کم در برابر خوردگی، ممکن است بر عملکرد پل بتن آرمه تأثیر منفی بگذارد.

بسته به کاربرد و شرایط سازه، این ویژگی های فولاد می تواند بر عملکرد پل ها تأثیر بگذارد.

کنترل خوردگی در پل های بتن مسلح بسیار مهم است، خصوصاً در معرض نمک های یخ زدایی.

خوردگی آرماتورهای فولادی در پل ها باعث افزایش هزینه نگهداری می شود و در صورت عدم نگهداری صحیح، بر زیبایی اثر می گذارد و می تواند منجر به فروپاشی سازه شود.

این پل های خورده عملا در همه جا یافت می شوند.

بزرگراه گاردینر در تورنتو نمونه بارز خوردگی میلگرد فولادی است.

"... Gardiner با مصالح و جزئیات ساختاری ساخته شده است که آن را مستعد فرسایش و نگهداری دشوار می کند ..."

راه حل هایی برای جلوگیری از خوردگی در پل ها و دیواره ها

فولاد اپوکسی و فولاد ضد زنگ به طور گسترده ای به عنوان تقویت کننده مقاوم در برابر خوردگی استفاده شده است.

با این وجود، فولاد پوشش داده شده با اپوکسی عملکرد مطلوبی را نداشته است و خوردگی رخ می دهد.

این خوردگی مشهود است و دلیلی که بسیاری از دارندگان در حال حاضر استفاده از میلگرد فولادی با روکش اپوکسی را ممنوع کرده اند.

 

میلگرد فولادی پوشش داده شده با اپوکسی

فولاد ضد زنگ یک گزینه جایگزین است که عملکرد خوبی دارد، با این وجود هزینه بسیار بالاتری دارد.

پلیمرهای تقویت شده با الیاف، پلیمرهای تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP) که از نظر نسبت هزینه به خصوصیات مکانیکی، مقدار بالاتری را ارائه می دهند، یک تقویت کننده مقاوم در برابر خوردگی است.

در مقایسه با فولاد، GRFP ماده نسبتاً جدیدی است و در جامعه مهندسی تردید وجود دارد.  به طور معمول نگرانی ها مربوط به سختی کم، خزش و کاهش خصوصیات و محدودیت های هندسی میله های خم شده است.

سختی میلگرد GFRP

 

کارخانه های مقاطع فولادی  درجه بالایی از GFRP را با مدول الاستیسیته وارد بازار كرد كه شامل درجه پایین 40GPa نیز می باشد. با استفاده از GFRP درجه بالا که عملکرد ساختاری بهتری به همراه دارد حمایت کرده است. با تحقیقات مداوم، شوک سختی 60GPa را بیشتر می کند.

حتما مطالعه کنید: رابيتس مسعود  

خزش از GFRP

 

GFRP بسته به اندازه میله، قدرت کوتاه مدت تا حداکثر 1500MPa را فراهم می کند.

با این حال، تحت بارگیری پایدار، این مقاومت کاهش می یابد و کدها معمولاً مقاومت طراحی را در 30٪ مقاومت کششی نهایی محدود می کنند.

GFRP قدرت طولانی مدت را در محدوده 50٪ فراهم می کند.

اگرچه کدهای طراحی دنبال می شوند، اما مقاومت بالاتر باعث افزایش اطمینان مهندس می شود.

 

میله های خم شده

 

میله های خم شده GFRP به دلیل جهت فیبر در قسمت خم و همچنین فرایند تولید متفاوت، خواص مکانیکی را در مقایسه با میله های مستقیم کاهش می دهند.

به همین دلیل شوک میله های سر دار را برای از بین بردن استفاده از قلاب در جایی که میله خم شده فقط برای لنگر انداختن باشد ، معرفی کرد.

میله های خم شده هنوز به عنوان رکاب و غیره لازم هستند و کارخانه های مقاطع فولادی اخیراً میله های خم شده با بالاترین سختی و مقاومت در بازار ایجاد کرده است.

با توجه به محدودیت های معمول هندسی، با تکنیک جدید کارخانه های مقاطع فولادی عملاً چنین محدودیتی ندارد.

میله های خم شده در هر جهت از هر زاویه ای خم می شوند و رکاب های بسته به عنوان بخشی از روند تولید استاندارد تولید می شوند.

هزاران آزمایش در موسسات تحقیقاتی مختلف در سراسر جهان انجام شده است.

نمونه ها از میله های GFRP منفرد تا برنامه های کاربردی در مقیاس کامل مانند آزمایش تصادف دیواره مانع TL-5 / PL-3، توسط موسسه حمل و نقل تگزاس متغیر است. عملکرد دیوار مانع تقویت شده ComBAR GFRP از همه الزامات فراتر رفته است.

آسرون تأمین کننده محصولات فولادی و فروش آنلاین آهن را مدیریت  می کند، بلکه خدمات مهندسی لازم را نیز برای ارائه بهترین ارزش به مشتری ارائه می دهد.

این موارد شامل ایده های اولیه یا طراحی مفهومی تا نقشه های خرید برای یک پروژه اعطا شده و به دنبال آن پشتیبانی در حین ساخت است.

 

https://www.schock-blog.com/solutions-to-reinforce-concrete-bridges-and-barrier-walls/#more-2279