asroon’s blog

فروشگاه اینترنتی آهن آلات اسرون دارای تیمی کامل در حوزه تجلیل اقتصادی بازار آهن و محصولات در این حوزه می باشد. در سایت مذکور آنواع ورق های روغنی ، ورق های گالوانیزه، ورث های استنسل استیل، ورق های رنگی ، ورق های آلیاژی وصنعتی، انواع پروفیل، قیمت نبشی ، ور

تفاوت قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی چقدر است؟

بررسی تفاوت های ورق روغنی و سیاه در صنعت

همانگونه که در مقاله های قبلی ابلاغ شد ورق سیاه به ورقی گفته می شود که بوسیله مراحل نورد گرم ساخت گردد و ورق های ساخت شده به وسیله روند نورد سرد در بازار به ورق روغنی معروفند .

 

تفاوت میان ورق سیاه و ورق روغنی زمینه مهمی است که شما خریداران با شخصیت باید پیش از خرید و آغاز یک پروژه از آن اطلاع کافی داشته باشید . در چشم در آغاز روش ساخت صرفا تفاوت این ورق ها است اما

حتما مطالعه کنید: خصوصیات ورق گالوانیزه — قیمت ورق گالوانیزه

معمولا فولادهای ساخت شده به وسیله نورد گرم دارنده کیفیت کمتری نسبت به ورق های نورد سرد هستند . ورق های تولیدی با مراحل نورد گرم فورا در مراحل ایجاد قرار می‌گیرند و به همین جهت نیازی به گرمایش دوباره آن‌ها نیست

. بعد از ساخت وقتی که دمای آنها کاهش می‌یابد حجم آن هم کم می شود . بدین ترتیب می توان خاطرنشان کرد که در ورق سیاه میزان در اختیار گرفتن برای تغییر و تحول سایز و صورت فولاد در مقایسه با ورق روغنی کمتر میباشد .

تفاوت سایز ورق سیاه و ورق روغنی

ورق خروجی نورد گرم ( ورق سیاه ) دارنده سطحی نسبتا وحشیانه میباشد و تلرانس های ابعادی آن هم مضاعف ظریف نیست . در نورد گرم ضخامت ماده حدودا از ۲۵ به ۶ میلی متر کاهش می‌یابد .

چنانچه فرآورده باریک باشد ( ضخامت تا ۶ میلی متر ) ورق میتواند دور محوری پیچانده شود و کویل های ورق را تشکیل دهد . این کویل ها ماده اول برای مراحل نورد سرد هستند . در نورد سرد ورق هایی با پرداخت تراز بالا و تلرانس های کمتر و ضخامت دوچندان کم نتایج می شود .

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی چیست؟

 

f:id:asroon:20200601210033j:plain

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی چیست؟


مثلا ورق های فولادی تا ضخامت ۲۰۰ میکرومتر و فویل آلومینیوم تا ضخامت ۸ میکرومتر می‌توانند در‌این فرآیند نتیجه ها می گردند .

کاهش ضخامت فویل های آلومینیوم به طور معمول در یک پاس یعنی با به کار گیری از یک قفسه صورت می پذیرد . در شرایطی که که در امر فولاد از یکسری قفسه به کارگیری می شود

. مثلا در بیشتر کارخانجات فولادسازی برای ایجاد ورقی با ضخامت ۰٫۱۸ تا ۴ میلی متر از پنج قفسه کاری به کارگیری می شود .

تفاوت ورق سیاه و روغنی

مصرف کنندگان ورق سیاه و روغنی چه اشخاصی میباشند
مشتریان ورق سیاه افرادی می باشند که کیفیت ظاهری متاع برای آن‌ها اهمیت چندانی نداشته و بیشتر استحکام و خصوصیت های مکانیکی جنس مورد‌علاقه آن‌ها میباشد

تفاوت کیفیت ورق سیاه و ورق روغنی

 

f:id:asroon:20200601210110j:plain

قیمت ورق گالوانیزه - قیمت ورق روغنی - قیمت ورق سیاه

دستگاه ها و روش های تولیدی در فرآیند نورد گرم زیاد تکامل یافته بوده به نحوی که محصول ها نتایج از نورد گرم مرغوب بوده و دارنده قیمتی ارزان خیس از ورق سرد هستند .

با این وجود به جهت گرانی دستگاه های نورد ورق سیاه فقط در صورت ها و میزان های استانداردی ایجاد می شود که درخواست‌کردن برای آن دوچندان میباشد . برای محصولاتی با سایز بزرگ خیس همواره از ورق گرم به کارگیری می شود چراکه تولیدها بزرگ می بایست صورت متمایزی داشته باشند .

تولید ها نورد سرد هم دارنده پوشش تراز کیفیت خوب بالایی میباشند و از نظر صافی مرحله و یکنواختی کیفیت بالاتری دارا هستند . میلگردهایی که با مراحل نورد سرد ساخت می گردند دارنده رنج بیشتر نسبت به میلگردهای تولیدی با نورد گرم میباشند .

این در حالی است که‌این فرآیند در ساخت ورق های فولادی معکوس بوده و میزان کربن در ورق های نورد گرم بیشتر بوده و ورق های سرد به دلیل پروسه آنیلینگ قابل انعطاف خیس می‌باشند . بدین ترتیب ورق سیاه نسبت به ورق روغنی دارنده استحکام بیشتری دارد.

تفاوت ارزش ورق سیاه و بها ورق روغنی

بها ورق های سرد از جمله ورق روغنی و ورق گالوانیزه دو برابر قیمت ورق سیاه هست . علت این دستور این است که روند ساخت ورق سرد نسبت به ورق گرم پیچیده خیس هست .

بها ورق روغنی
کاربرد ورق سیاه و ورق روغنی
نورد گرم غالبا برای محصولاتی با سایز بزرگ مورد به کار گیری قرار می‌گیرد . علت این دستور این است که تولیدات بزرگ می بایست صورت متمایزی داشته باشد . ورق های نورد گرم شده در کارخانجات تحت عنوان ماده نخستین برای ایجاد ورق های سرد مورد به کارگیری قرار می‌گیرند . نورد سرد به طور معمول برای تولیدها کوچک خیس مورد به کارگیری قرار میگیرد که نیاز به تداوم و انعطاف بالاتری دارا هستند . ورق های روغنی و گالوانیزه غالبا در ساخت و ساز ساختمان , قطعات ماشین , اثاثیه خانگی و مبلمان مورد استعمال قرار می‌گیرند .

مزایا و معایب ورق های سرد و گرم

بعد ها ورق سرد نسبت به ورق گرم دقیقتر هست . در حقیقت نورد سرد باعث ساخت بعد ها آخرین با جزییات بیشتر میگردد . با این وجود گونه های

قیمت ورق روغنی | ورق روغنی | فروش ورق روغنی | آسرون

و ورق گالوانیزه نسبت به ورق سیاه محدود خیس بوده و به طریق های مربع , مدور و مسطح تغییر و تحول صورت می‌یابد . همینطور قابلیت و امکان انعطاف پذیری ورق سیاه نسبت به ورق های سرد بیشتر می‌باشد و می توان آن را به طریق های متمایز در آورد .

حتما مطالعه شود: تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی چیست؟

تقسیم بندی کلی محصولات نورد

نورد عبارت است از یک فرآیند عمل پلاستیک که بر روی فلز در میان دو غلتک در اکنون چرخش انجام میگیرد .

در شرایطی که محورهای غلتک ها موازی بوده و دارنده قطر و سرعت دورانی یکسان باشند و در بر خلاف جهت نیز دیگر چرخش نمایند و قطعه فعالیت از حیث خاصیت مکانیکی همگن بوده , صرفا با نیرو و گشتاور غلتک ها تکان نماید , فرآیند نورد طولی نامیده می شود و بسته بدین اینکه غلتک های کاری صاف و یا این که فرم دار باشند کالا پایانی ورق یا این که مقاطع ساختمانی خواهد بود .

در‌صورتی‌که یک پروسه صورت دهی در دمایی چنان بالا انجام گیرد که در آن دما , نرخ قابل انعطاف شدن ناشی از حرارت بیشتر از نرخ عمل مشقت نتیجه ها از روند باشد , آن یک مراحل گرم کاری ( عمل گرم ) نامیده می شود .

اکثر اوقات فرایندهای کارگرم به دماهای بالایی نیاز دارا هستند . از سمت دیگر فعالیت سرد عبارتی است که برای فرایندهای صورت دهی که در آن قابل انعطاف شدگی ناشی از حرارت در قبال ارتقاء عمل مشقت فلز به صورت قابل مراعات ای کمتر باشد به فعالیت می‌رود .

بسته به این که فرآیند نورد یک پروسه گرم عمل یا این که سرد عمل باشد , نورد گرم یا این که نورد سرد اسم می‌گیرد .

تفاوت روند ایجاد ورق سرد و گرم

در پروسه نورد گرم شمش و تختال با عبور از قفسه های متعدد نورد در غایت به ورق , میلگرد , مفتول لوله , ریل یا این که دیگر مقاطع ساختمانی تبدیل می‌شوند . در‌پی خط نورد , ورق ساخت شده در نورد گرم وارد خط نورد سرد می شود . نورد سرد فلزات در صنعت در وضعیت مهمی جای دارد . نورد سرد محصولاتی زیرا ورق , تسمه و فویل را با صیقل تراز آخرین عالی و استحکام مکانیکی بسیار ایجاد می نماید .

https://t.co/zSnhAq9DJb?amp=1