asroon’s blog

فروشگاه اینترنتی آهن آلات اسرون دارای تیمی کامل در حوزه تجلیل اقتصادی بازار آهن و محصولات در این حوزه می باشد. در سایت مذکور آنواع ورق های روغنی ، ورق های گالوانیزه، ورث های استنسل استیل، ورق های رنگی ، ورق های آلیاژی وصنعتی، انواع پروفیل، قیمت نبشی ، ور

پشم شیشه چیست؟ قیمت پشم شیشه ایران

asroon.hatenablog.com


پشم شیشه ( به انگلیسی : Glass wool ) ماده‌ای است مرکب از الیاف دوچندان باریک شیشه که در مورد ها متعدد , از جمله تحت عنوان عایق مورد استعمال است .

حتمی است ذکر شود اصطلاح فایبرگلاس در لهجه پارسی معمولاً به کامپوزیت نتیجه ها از ادغام پشم شیشه و لاستیک اشاره دارااست .

 

پشم شیشه چیست و از چه چیزی ساخته می شود؟ فرایند و مراحل تولید عایق ...
برای محصولاتی که نیاز به عایق حرارتی دارا‌هستند یا این که به ماده‌ای مقاوم در قبال خوردگی و مستحکم است از فایبرگلاس استعمال میگردد .

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/کبیرپانل/42/view/

از فایبرگلاس برای ساخت لوله‌ها با خصوصیات گوناگون از لحاظ مکانیکی و هیدرولیکی برای انتقال سیالات و . . . در بخش اعظم پروژه‌های بزرگ نظیر خطوط انتقال نفت , خطوط پروسه صنعت های و پتروشیمی , انتقال آب و فاضلاب شهری

www.asroon.ir

و ساخت تونل‌های شهری استعمال میگردد . همینطور از الیاف شیشه در ساخت ورق‌های فایبرگلاس هم استعمال می گردد .

 

بیشترین مصرف الیاف شیشه در کشور ایران برای ورق‌سازی و ساخت قطعات صنعتی است .
با به کارگیری از آب امولسیون‌های سیلیکونی برای آب‌گریز و ضد گرد غبار نمودن با فرمول شیمیایی اولیگو دی متیل هیدرو سیلوکسان می‌توان به خواص مقاوم در قبال پودر شدن , ارتقاء ایستادگی برگشت‌پذیری و عدم جذب آب اشاره کرد .

پشم شیشه چیست؟ - پوشش سقف آلاچیق ویلا سوله - تک پوشش


پشم سنگ ( به انگلیسی : Rockwool ) عایق حرارتی , صوتی و رطوبتی با تحمل دمای ۷۵۰+ جايگاه سانتیگراد و نقطه ذوب ۱۳۰۰ و هم تحمل برودتی آن ۳۰ - مرتبه سانتیگراد است , پشم سنگ و سرباره دارنده ضریب انتقال حرارتی بسیارکم بوده و اقتدار عایقی آن ۳۳ برابر دیوار بتونی و ۲۲ برابر دیوار آجری است .

 

لوله مانیسمان چیست؟ 


پشم سنگ و سرباره در گونه های ایزو ترم ( پشم ناپخته فله ) , ایزو بلانکت ( پتویی ) , ایزو پایپ ( لوله‌ای ) , فنوپانل ( تخته‌ای فشرده ) و فنوفلت ( لحافی ) ساخت میشود و کاربردهای متفاوتی داراست , از جمله صنعت های پالایشگاهی , نیروگاهی , صنعت های غذایی , ساختمان و تأسیسات و چه بسا گلخانه‌های هیدرو پونیک ( بستر کشت فارغ از خاک )

 

برای کاهش هزینه بالای انرژی در هنگام به کارگیری از ساختمان‌ها به کارگیری از عایق‌های حرارتی را اضطراری است اما به کار گیری از این عایق ممکن است تا حدودی هزینه ساخت و بها تمام شده را بالا پیروزی .

نحوه تولید پشم شیشه | نوآوران تجهیزات عایق آیریک

عایق حرارتی پشم سنگ ( Rock Wool ) متشکل از الیاف معدنی است به همین بهانه گهگاه به آن Mineral Wool نیز گفته می‌گردد . مواد تشکیل دهندهٔ اول ساخت این عایق , سنگ بازالت است .

 

پشم سنگ سعی خیر و خوبی هم تحت عنوان عایق رطوبتی دارا میباشد . این گونه عایق قادر است اندازه متعددی رطوبت را در خویش توده نماید و بازدارنده از نم دادن دیوار ها و سقف شود .


تلاش در قبال حریق
از ویژگی‌های حیاتی عایق پشم سنگ , پایداری در قبال حریق می باشد . عایق حرارتی پشم سنگ به

مثابه نوعی حفاظ در قبال حریق شناخته میشود زیرا آتش‌گیر نمی باشد و شعله‌ور نمی شود .

https://www.asroon.ir/products/detail/پشم-شیشه/112/view/

هنگام پیدایش آتش سازه‌های فلزی ( جذب حرارت بسیار و داغ شدن ) , پایداری مکانیکی خویش را از دست داده و کل بنا فرو می‌ریزد ; براین اساس از عایق پشم سنگ برای عایق کاری سازه‌های فلزی استعمال می گردد ( ستون‌ها و تیرهای ساختمان را با پشم سنگ با روش‌های مطلوب عایق کاری می نمایند ) و چه بسا تا قریه ساعت در صورت دوام آتش برای بنا هیچ مشکلی بوجود نمی‌آید .

 

f:id:asroon:20200520185151p:plain

قیمت پشم شیشه

مضرات و مورد ها منفی
بررسی اثرات پشم سنگ بر سالمی بشر نیاز به آزمایش‌های بلندمدت دارااست . [۱] اما براساس بعضی از گزارش‌ها این عایق میتواند در مواقعی موجب خارش پوست , سوزش دیده و آلرژی گردد .

 

همینطور در یک گزارش هر چند اثرات منفی پشم سنگ بر تندستی بشر را کمتر از پشم شیشه گزارش کرده البته این ماده را فارغ از دلایل جانبی گزارش ننموده است . 

 

به لحاظ می رسد برای محافظت تندستی در هنگام به کار گیری از پشم سنگ و نصب آن حتماً می بایست از ماسک , عینک و دستکش به کار گرفت . به این دلیل که در هنگام نصب این ماده احتمال ریزش ذرات پشم سنگ و ورود آن به سیستم تنفسی , دیده و تولید آلرژی در پوست موجود است .  

https://www.asroon.ir/products/detail/پشم-شیشه/112/view/