asroon’s blog

فروشگاه اینترنتی آهن آلات اسرون دارای تیمی کامل در حوزه تجلیل اقتصادی بازار آهن و محصولات در این حوزه می باشد. در سایت مذکور آنواع ورق های روغنی ، ورق های گالوانیزه، ورث های استنسل استیل، ورق های رنگی ، ورق های آلیاژی وصنعتی، انواع پروفیل، قیمت نبشی ، ور

خرید ورق گالوانیزه - ارزش ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه
دراین مقاله قصد داریم به معرفی ورق گالوانیزه , چگونگی عملیات گالوانیزه و مزایا و کاربرد آن بپردازیم . گذشته از اینکه بخواهیم بدین کالا و پروسه آن بپردازیم , خوب تر است در زمینه ی آهن و زنگ زدگی آن مطالبی را خاطر نشان کنیم تا فهم و شعور مقاله درباره‌ی عملیات گالوانیزاسیون قابل شعور خیس باشد . تمامی می‌دانند که آهن صرفا درصورتی که زنگ می‌زند که در معرض آب و اکسیژن باشد .

f:id:asroon:20200517161637j:plain

ورق گالوانیزه

قیمت ورق کاویان، قیمت ورق سیاه شرکت فولاد کاویان اهواز- آسرون

در‌این حالت است که در گیر زنگ زدگی می شود ; بنابراین که کار اکسایش در آهن , به ساخت آند باعث می شود و در منتخب دیگری از آن به دلیل وجود اکسیژن , کاتد تشکیل می‌شود . این پدیده سبب ساز می شود که یک پیل ولتایی کوچک ساخته شده و این مراحل با تکان آند ها به جهت کاتد ها سبب به زنگ زدگی می شود . درحال حاضر برای خودداری از زنگ زدگی عملیات گالوانیزاسیون انجام می شود و عبارت است از پوشاندن تراز آن با فلز روی که در‌این مقاله ورق آهن مورد‌علاقه است .

 

ارزش ورق گالوانیزه
این عملیات اولین دفعه سالیان پیش به وسیله شیمیدانی فرانسوی انجام شد و بعداز آن این پژوهش ها ادامه یافت و به وسیله پژوهشگران دیگر ادامه یافت . از خصوصیت های این روش , عدم زنگ زدگی آهن میباشد که چه بسا بعد از آنکه پوشش روی آن هم پاک بشود , رخداد نمی افتد . پس به لهجه بی آلایش ورق یاد شده , پوشش دهی آهن با فلز روی است که از زنگ زدگی آهن دوری می نماید .

 

برای این عمل چندین میکرون فلز روی را برروی تراز آهن پخش می نمایند و این دستور آهن را در قبال کارداران فرسایشی بیرونی از جمله رطوبت و اکسیژن نگهداری می نماید . میزان فلز روی متبوع برای عملیات مذکور , رابطه بی واسطه باکیفیت پوشش ورق آهن دارااست . یعنی هرچه اندازه روی بیشتر باشد پوشش دهی آن فراتر است و به اصطلاح کاتینگ بالاتری داراست .

 

این متاع ساخت شده به وسیله سرزمین چین , دارنده کاتینگ میان 100 تا 120 است ; ولی کشورهایی نظیر کره , ژاپن و هند ورق هایی با کاتینگ 180 ساخت می نمایند که‌این فرمان نشان دهنده کیفیت بالا بودن محصولات این جنس درکشورهای اخیر است .

f:id:asroon:20200517161707j:plain

ورق گالوانیزه چیست

مراحل گالوانیزه شدن این چنین است که فی مابین فلز روی و آهن پیل های الکتروشیمیایی به‌وجود میاید . درین عملیات آهن نقش کاتد را به جای روی و هم روی به جای آهن نقش آند را ایفا می نماید . درین روند شیمیایی به دلیل این‌که آهن فلز فعال تری است نسبت به روی زود خیس اکسید می شود . گالوانیزه کردن روشی زیاد مطمئن و مطلوب برای هنگامی است که میخواهید فلز متبوع از زنگ زدگی و خوردگی نگهداری نمای

 

تا این نصیب از مشاجره تا حدودی متوجه پروسه گالوانیزاسیون در‌این ورق شده اید . از آنجایی که تفاوت این متاع و ورق فلزی معمولی در‌این پروسه است و این فعالیت منجر می شود تا مال یاد شده علیه تماس گرفتن و خوردگی ایستادگی نماید , قصد داریم تا در انتهای توضیحات گالوانیزاسیون و گذشته از استارت توضیحات مختصری در رابطه این فرآورده به صورت مفصل خیس به توضیح فرآیند گالوانیزاسیون بپردازیم .


روش غوطه وری گرم یک کدام از از طریق های زیاد رایج و سابق در سراسر عالم است که فراوان کاربرد داراست . این روزها بیشتراز آهن و فولاد در قبال زنگ زدگی قابلیت و امکان نگهداری دارااست . پس با لایه محافظی که از این روش برروی آهن یا این که فولاد تولید می شود از فرسایش و زنگ زدگی آن در قبال دست اندرکاران بیرونی خودداری می شود .


به صورت کلی ۳ روش برای گالوانیزاسیون این مال موجود است که عبارتند از : روش غوطه وری گرم , الکتروگالوانیزاسیون یا این که به عبارتی گالوانیزه سرد و روش حرارتی . در اینجا قصد داریم تا مقادیری در رابطه دو روش اولیه که متداول خیس میباشند کلام کنیم .

 

۱ - روش غوطه وری گرم
در‌این روش

قیمت ورق سیاه | ورق سیاه | انواع ورق سیاه | آسرون

یاد شده از غوطه ور شدن آهن در روی مذاب تنظیم می شود . این روش پرکاربردترین روش در ساخت این مال در جهان می باشد . در‌این روش با عبور مداوم ورق در جریان روی مذاب سبب ساز می گردند که کلیه آن ذیل تماس با روی قرار بگیرد . در روی غوطه وری گرم ضخامت روی در‌این جنس را میتوان با دمیدن هوا در اختیار گرفتن کرد .

 

روش عمل در ایجاد این ورق با روش عوطه وری گرم
در بالا به تنظیم این مال می‌پردازیم . این سطح اهمیت مضاعف بالایی در کیفیت این متاع داراست . ابتدا ورق را با به کارگیری از محلول‌ های اسیدی یا این که قلیایی شستشو می‌دهیم . علت این فعالیت این است که تمام گرد و غبار و مورد ها مازاد روی ورق پاک شوند تا فی مابین لایه روی و لایه آهن متبوع فاصله‌ای نباشد .


بعد از شستشو در فرآیند نخستین , در نهایی سطح شستشو از محلول آمونیوم کلرید به کارگیری میکنیم . هم اکنون ورق را داخل روی مذاب قرار می‌دهیم که دمایی حدود ۵۰۰ رتبه سانتی گراد دارااست . آن گاه ورق را بیرون کرده و طاقت می‌کنیم تا کم آب شود .

 

در آخر هم ورق یاد شده به دست آمده را از لحاظ کیفی آزمایش می‌کنیم . از مزایای روش غوطه وری گرم می شود به این مورد ها اشاره نمود :
1 . مقرون به صرفه بودن : از آنجایی که در روش غوطه وری گرم قابلیت و امکان ساخت تعدادی ورق به صورت به طور همزمان با به کارگیری حداقلی از نیروی انسانی قابلیت و امکان پذیر میباشد و از طرفی گالوانیزاسیون با روی نسبت به مواد دیگر کم هزینه خیس است . این مزیت از مهم ترین مزیت های روش غوطه وری گرم میباشد . هزینه این روش چه بسا از طریق رنگ آمیزی نیز کمتر است .

https://www.asroon.ir/products/detail/%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87/121/view/
2 . سرعت در مهیا شدن ورق : برخلاف روش های دیگر نظیر نقاشی کردن , در روش غوطه وری گرم شما می‌توانید به محض سرد شدن این فرآورده , از آن در مصارف ما یحتاج خویش فایده ببرید و نیازی نیست تا چندین روز حوصله فرمائید .

 

خرید ورق گالوانیزه

3 . باکیفیت : از آنجایی که درین روش آهن بعداز غوطه ور شدن در روی مذاب ایجاد کالا یاد شده می نماید , این ورق از همه جهات با روی پوشانده می شود و احتمال ساخت خطای انسانی را به دست کم ( چه بسا صفر ) میرساند . در حالتی‌که که در روش دیگری نظیر رنگ آمیزی ممکن است اپراتور مناطقی را فراموش نماید یا این که پایینتر از سایر بخش ها رنگ نماید . این مزیت قابلیت به کار گیری گسترده و صادراتی این متاع را هم آماده می نماید .


۲ - گالوانیزاسیون الکتریکی یا این که به عبارتی گالوانیزه سرد
در‌این روش با یاری آبکاری الکتریکی لایه روی را بر آهن متبوع قرار می دهند . این روش بجهت تفاوت در اختلاف پتانسیل روی و آهن انجام می‌گیرد . با یاری گونه های الکترولیت های قلیایی و اسیدی قابل اجرا است .

الکترولیت قلیایی به اشکال سیانیدی و غیر سیانیدی تقسیم می شود که در اوایل قرن حاضر استعمال از طریق سیانیدی کاربرد بیشتری داشت . ما در ایجاد ورق یاد شده به طور معمول از طریق الکترولیتی اسیدی به کارگیری میکنیم که به دلیل سرعت بیشتر ایجاد این فرآورده است . از مزایای گالوانیزه سرد درمقابل گالوانیزه گرم در ساخت این مال می شود به این مورد ها اشاره نمود 

https://medium.com/@asroon20/%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87-e20505e54dea